Strona na Facebooku – jak prowadzić Fanpage na FB by zyskać?

strona-na-Facebooku-1-1280x806.png

Strona na Facebooku to dzisiaj coraz częściej substytut firmowej (osobistej) strony internetowej. I chociaż potencjał Fanpage na Facebooku jest bardzo duży to nie każdy wie jak prowadzić stronę by na tym zyskać. Co zrobić by pozyskiwać fanów, pobudzić ich do działania, komentowania i kupowania? Oto krótki poradnik jak skutecznie prowadzić stronę na Facebooku.

Nie nastawiaj się na sprzedaż

Myślę, że 9 na 10 osób, które zakłada stronę na Facebooku żyje przeświadczeniem, że Fanpage będzie ich głównym źródłem sprzedaży. Niestety, ale Facebook nie jest dobrym narzędziem sprzedażowym. Twoja strona na Facebooku powinna służyć pozyskiwaniu klientów, a nie ostatecznej sprzedaży.

Nie nastawiaj się na sprzedaż, bardziej skup się na tym by treściami, które zamieszczasz na swoim Fanpage zachęcić fanów lub czytelników, którzy trafią na Twoje posty do zapoznania się z ofertą, produktami czy usługami. Dopiero wtedy możesz im sprzedać to co masz w ofercie.

To nie oznacza, że za pomocą Facebooka nie możesz prowadzić bezpośredniej sprzedaży. Nic bardziej mylnego! Owszem, że jest to możliwe, jednak potencjalni klienci muszą już znać produkt (lub Twoją firmę).

Często strona na Facebooku okazuje się rozczarowaniem, “bo nie sprzedaje”. Nie sprzedaje, bowiem osoba odpowiedzialna za prowadzenie Fanpage spamuje fanów treściami sprzedażowymi, reklamowymi nie oferując nic ciekawego. Niestety sporo stron na Facebooku to śmietniska spamu gdzie 90% treści to reklama produktu lub usługi.

Nawiązuj pozytywne relacje z fanami

Skoro wiemy już, że strona na Facebooku jest doskonałym narzędziem marketingowym to warto ją wykorzystać do nawiązywania pozytywnych relacji z klientami (obecnymi i przyszłymi). Możesz wykazać się działaniami PR-owymi i wesprzeć (lokalne) akcje charytatywne.

Nigdy nie kłóć się z fanami, a na ewentualne zarzuty odpowiadaj rzetelnie, bez kłócenia się (nawet jeśli masz rację). Pamiętaj o tym by na swoim Fanpage nie zamieszczać subiektywnych poglądów (szczególnie w kontekście politycznym czy religijnym).

Niech strona na Facebooku będzie Twoim oknem wystawowym, w którym pokażesz się z dobrej strony, jako miły, godny zaufania sprzedawca, z którym zawsze można się dogadać, który zawsze dobrze doradzi.

Nie kłam, nie oszukuj, nie ukrywaj komentarzy

Nawet jeśli zdarzyła Ci się “wpadka” (np. błąd w regulaminie konkursu, sklepu), wysłałeś uszkodzony towar (i ktoś napisał o tym w komentarzu), wykonana przez Ciebie usługa jest niekompletna to nigdy nie staraj się temu zaprzeczyć na ogólnym forum.

Gdy na Twojej Facebookowej stronie pojawi się negatywny komentarz, niewygodna opinia to nie staraj się zakłamywać rzeczywistości. Usuwanie komentarzy nie popłaca. Zamiast tego postaraj się wyjaśnić sytuację i zaproponować kompromis. Jeszcze na tym zyskasz.

Swego czasu natknąłem się na “mistrzowski” komentarz jednej z firm oferujących meble na Facebooku.

konwersacja na Facebooku

Udzielaj się na grupach tematycznych

W przeciwieństwie do powyższego zrzutu z ekranu, radzę udzielać się tylko na tych grupach tematycznych, które są związane branżowo z Twoim profilem działalności. Nie wrzucaj postów gdzie popadnie.

Aktywność na grupach tematycznych powiązanych z profilem Twojej działalności przynieść może wiele wymiernych korzyści, szczególnie kiedy będziesz potrafić pomóc Twoim potencjalnym klientom. W ten sposób zbudujesz wizerunek eksperta branży, z którego pomocy skorzystają wszyscy Ci ludzie, którzy nie poradzą sobie samodzielnie (większość).

Strona na Facebooku, która daje efekty

Jeśli chcesz aby strona na Facebooku dawała efekty o pamiętaj o systematyczności! Dostarczaj ciekawe (wartościowe) treści, których szukają Twoi potencjalni klienci. Przestrzegaj powyższych reguł, a na pewno odczujesz różnicę.

Pozornie prowadzenie Fanpage wydaje się być proste – dostarczać ciekawe treści, pobudzać do aktywności fanów. W rzeczywistości nie jest to takie proste – potrzebne jest doświadczenie, zaangażowanie i nuta kreatywności. Z chęcią Ci w tym pomogę, o czym piszę w mojej ofercie prowadzenia Fanpage na Facebooku.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *