Na czym polega pozycjonowanie strony WWW?

pozycjonowanie-stron-www.png

Pozycjonowanie stron WWW to nieodłączny element każdego biznesu (nie tylko internetowego). Za pośrednictwem strony internetowej można dotrzeć do klientów z całego świata, którzy mogą zamawiać Twoje produkty i usługi (nawet jeśli jest to stricte usługa “realna” jak choćby budowa domu).

Aby dotrzeć do tych (potencjalnych) klientów musisz wiedzieć na czym polega pozycjonowanie stron WWW. Nie oznacza to wcale, że od dziś zajmiesz się pozycjonowaniem stron internetowych. Ta wiedza może się okazać dla Ciebie nieoceniona choćby z tego względu, że dzięki niej wiesz jak ocenić ofertę pozycjonowania. Świadomość na czym polega pozycjonowanie pozwala również ocenić czy obecne działania są skuteczne i warto za nie płacić.

Po co pozycjonować stronę WWW?

Stronę pozycjonuje się po to, żeby użytkownicy na nią trafiali. Koniec końców pozycjonowanie stron WWW przyczynić się ma do podjęcia określonej akcji jaką najczęściej jest dokonanie zakupu. Czasem może to być pobranie e-booka, zapisanie się na listę mailingową, umówienie się na spotkanie, zarejestrowanie w serwie. W 99.99999% przypadków na samym końcu całej drogi jest jednak sprzedaż.

Trudno więc wyobrazić sobie dzisiejszy biznes (nie ważne czy internetowy, czy nie) bez pozycjonowania strony internetowej. By jednak działania związane z pozycjonowaniem miały sens strona musi zostać uprzednio przygotowana choćby poprzez optymalizację WWW.

Na czym polega pozycjonowanie stron WWW

Pozycjonowanie strony WWW polega na tym by poprzez różne działania doprowadzić do sytuacji, w której strona na określone frazy (słowa kluczowe) pojawia się w wynikach wyszukiwania (najczęściej wyszukiwarki Google) jak najwyżej.

Na przykład mi samemu zależy na tym by po wpisaniu w Google frazy pozycjonowanie stron WWW moja strona pojawiła się jak najwyżej. Im wyżej, tym lepiej dla mnie, ponieważ zwiastuje to szansę na sprzedaż moich usług.

Szacuje się, że 90% Internautów dociera co najwyżej do końca pierwszej strony wyszukiwania, na której mieści się 10 wyników (+ reklamy). Stąd tajemnicza nazwa Google TOP10, do którego trzeba trafić jeśli chcemy liczyć się dla Internautów. Oczywiście fraz (słów kluczowych), na które się pozycjonujemy mogą być dziesiątki, setki, a nawet tysiące. Nie sposób na wszystkie z nich znaleźć się wysoko w Google, ale czasami wystarczy kilka lub kilkanaście by odczuć solidne tego efekty.

Frazy (słowa kluczowe) dzielą się na:

  • ogólne, np. kredyt
  • długiego ogona, np. kredyt 5000 zł na 2 lata

Ogólne frazy cechują się:

  • potencjalnie dużo większym ruchem
  • znacznie silniejszą konkurencją
  • problematycznym i wymagającym czasu pozycjonowaniem stron WWW
  • niskimi konwersjami sprzedaży (słabe dopasowanie produktu do tak ogólnych fraz)

Frazy z długiego ogona cechują się:

  • niższymi kosztami
  • świetnym dopasowaniem oferty do konkretnego zapytania
  • znacznie szybszymi efektami
  • mniejszym ruchem niż w przypadku fraz ogólnych

Obecnie odchodzi się od pozycjonowania na frazy ogólne, ponieważ zajęcie pierwszych 10 pozycji w przypadku fraz popularnych jest bardzo ciężkie (ma na to wpływ m.in. historia długoletnich domen i ich historycznego pozycjonowania – po prostu ciężko jest pokonać konkurencję, która na danym polu działa już kilka(naście lat).

Frazy z długiego ogona są dzisiaj najczęściej wykorzystywanym sposobem pozycjonowania WWW nie tylko ze względu na szybsze efekty czy znacznie mniejsze koszty. Dzięki konkretnemu zapytaniu można dopasować konkretną ofertę, przez co konwersja sprzedaży jest znacznie większa.

Wracając jednak do meritum tego na czym polega pozycjonowanie WWW to mówiąc w skrócie nie tylko na optymalizacji stron, ale przede wszystkim na pozyskiwaniu linków (ujętym w strategii link-buildingu). Sens całości jest taki by pozyskiwać linki prowadzące do strony.

Nie jest to jednak takie proste, ponieważ w dzisiejszych czasach ważna jest jakość pozycjonowania WWW. Pozyskiwanie spamowych linków na nic się zda (a wręcz przyniesie same problemy). Lepiej jest mieć jeden dobry link niż setki spamowych.  Jednak, ten jeden link może kosztować nawet kilkaset złotych.

Linki dzieli się również na do-follow no-follow i choć różnica jest (pozornie) niezauważalna, to w kontekście pozycjonowania strony WWW jest to ważne. W strategii link-buildingu trzeba bowiem przewidzieć dywersyfikację linkowania. Ma to znaczenie dla Google, bowiem z założenia algorytm ustalający pozycje w wynikach wyszukiwania ma oceniać jak najbardziej obiektywnie. W teorii oznacza to, że pierwszymi stronami powinny być te najlepiej dopasowane do potrzeb użytkownika (na co wpływ ma m.in. “popularność” strony, która określona jest przez liczbę linków przychodzących). Google bierze jednak pod uwagę naturalność tych linków.

Byłoby co najmniej trudno powiedzieć na czym polega pozycjonowanie WWW w krótkim artykule, bowiem na wyniki tych działań wpływ mają setki czynników. Niemniej najważniejszymi aspektami działań pozycjonera jest optymalizacja strony i pozyskiwanie linków.

Kiedy widać efekty pozycjonowania?

“Panie ja bym chciał widzieć efekty pozycjonowania za kilka dni”. Niestety, jest to niemożliwe. Efekty pozycjonowania strony internetowej często dostrzec można dopiero po kilku tygodniach (a to i tak mowa o pierwszych efektach). Konkretne efekty wymagają często nawet kilkunastu tygodni cierpliwości, a w przypadku fraz bardzo konkurencyjnych może to zająć miesiące (a i tak nie ma pewności czy faktycznie strona trafi do Google TOP10).

Wiele zależy od:

  • wieku domeny
  • konkurencyjności frazy
  • optymalizacji strony
  • linków prowadzących do strony
  • obecnego stanu strony

Owszem, w przypadku niektórych fraz i stron efekty pozycjonowania mogą być widoczne już po kilkunastu dniach, jednak to zagwarantować można tylko i wyłącznie po zapoznaniu się “ze sprawą”.

Jest też metoda na bardzo szybkie efekty pozycjonowania WWW…

Pozycjonowanie a pozycjonowanie

Jaka to metoda? Musisz odróżnić pozycjonowanie od “pozycjonowania” spamerskiego. Te pierwsze charakteryzuje się wytrwałością, rzetelnością i technikami rekomendowanymi przez Google, które zapewniają bezpieczeństwo Twojej stronie. Nastawione są na naturalność oraz powolne, ale bardzo trwałe efekty.

Spamerskie techniki pozycjonowania stron internetowych to metody z tak zwanego black SEO, czyli wszelkie działania prowadzące do bardzo szybkiego wzrostu pozycji narażaniem strony na m.in. ban od Google (wypadnięcie poza całą wyszukiwarkę co równa się swoistemu, biznesowemu hara-kiri).

Mawia się, że “Co nagle to po diable.” i gdzie jak gdzie, ale właśnie w przypadku pozycjonowania WWW te powiedzenie odnajduje się doskonale. Jeśli chcesz skutecznie pozycjonować stronę, robić to w oparciu o bezpieczne metody to musisz wykazać się cierpliwością. Ta jednak zostanie nagrodzona.

Skorzystaj z mojej oferty i pozwól sobie wprowadzić swoją stronę do Google TOP10 i pozyskać nowych klientów. Zobacz moją ofertę pozycjonowania WWW tutaj.

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *