6 korzyści wynikających z optymalizacji SEO strony internetowej

korzyści-wynikające-z-optymalizacji-strony-internetowej.png

Jakie są korzyści wynikające z optymalizacji strony internetowej? Można wymienić ich wiele, ale 6 z nich jest kluczowa dla Twojego biznesu.

Bez wątpienia w dobie XXI wieku nie da się prowadzić biznesu nie posiadając strony internetowej. Ta z kolei nie przyciągnie użytkowników, nie zachęci ich do przekształcenia się w klientów Twojej firmy jeśli będzie działała nieprawidłowo, źle wyświetlała się na smarftonach. Sukcesu nie zbudujesz również na stronie, której nikt nie odwiedza, a działania związane z pozycjonowaniem nie przynoszą skutków.

Aby temu zapobiec tak ważna jest właśnie optymalizacja SEO strony internetowej, która przynosi wiele korzyści. Optymalizacja jest dzisiaj niezbędnikiem, bez jakiego trudno byłoby się obejść jeśli na poważnie myślisz o stronie internetowej, która ma przynosić Ci zyski. Do czego potrzebna jest optymalizacja SEO?

Wyższe pozycje w Google dzięki optymalizacji

Jedną z najbardziej wymiernych, wartościowych i największych korzyści optymalizacji strony internetowej jest wzrost pozycji w Google. Dzięki poprawnej optymalizacji strony (m.in. grafiki, treści, nagłówków, słów kluczowych, tytułów) oraz działań poza stroną (off-site) takich jak strategia linkowania, strona wiele zyskuje w oczach Google.

To prowadzi do wzrostu pozycji w Google, a to jak wiemy przekłada się na liczbę odwiedzin na stronie. Coraz to więcej użytkowników, na coraz to szerszą liczbę fraz kluczowych zaczyna pojawiać się na Twojej stronie WWW. A to zwiastuje…

Wzrost liczby klientów

Większa liczba użytkowników na stronie równa się wzrostowi liczby klientów! Oczywiście w drodze od użytkownika do klienta stoi jeszcze kilka przystanków takich jak jakość Twojej oferty, cena i obiekcje przedzakupowe, które trzeba “zbić”, ale mówiąc w wielkim skrócie dzięki optymalizacji strony WWW wzrastają Twoje pozycje w Google, zwiększa się liczba użytkowników, a koniec końców wzrasta liczba Twoich klientów! Brawo!

Google lepiej traktuje stronę

Nie da się ukryć, że Google nie lubi stron, którym brakuje optymalizacji. Możesz być pewien, że strona, która nie została zoptymalizowana pod kątem SEO, będzie wyświetlała się znacznie niżej w Google niż pozwala na to jej potencjał. Wprawdzie nikt z nas nie zna dokładnego algorytmu Google, który odpowiada za ustalanie pozycji, ale można być pewnym, że strony nieprzygotowane pod SEO są oznaczane jako “złe” przez Google i tej łatki ciężko się później pozbyć.

Strona działa sprawniej

Optymalizacja strony internetowej to między innymi dostosowanie jej zasobów takich jak grafika czy skrypty aby strona działała sprawniej, szybciej. (Ponownie) wpływa to na ocenę strony przez Google. Ale także użytkowników. Wszyscy wiemy, że jeśli trafimy na stronę, która działa topornie i wolno to możemy opuścić ją (i tak właśnie robimy) szybciej niż wszystko się załaduje.

Działania związane z SEO powodują znaczne przyspieszenie strony, na czym zyskuje ona w oczach Google, ale przede wszystkim użytkowników.

Użytkownicy chętniej odwiedzają (i zostają) na stronie

Nie tylko szybkość działania strony WWW ma znaczenie dla użytkowników. Równie ważny jest układ czy menu oraz sposób nawigacji po stronie. Jeśli użytkownicy łatwo odnajdują pożądane treści, a strona działa płynnie, wszystko dostępne jest “pod ręką” to Ci użytkownicy częściej wchodzą na tą stronę, a przede wszystkim nie opuszczają je z tak błahych powodów jak powolne działanie.

Prawidłowe działanie na urządzeniach mobilnych

Jednym z największych przełomów ostatnich lat w świecie optymalizacji strony internetowej była konieczność dostosowania się do trendów użytkowania urządzeń mobilnych. Dziś RWD (responsywność) jest standardem nowoczesnych stron internetowych.

Nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem jeśli powiem, że responsywność (lub jej brak) ma wpływ na ocenę przez Google. Jeśli strona nie jest RWD, wtedy strona wyświetla się bardzo nisko w wynikach wyszukiwania poprzez urządzenia mobilne.

Musisz również (a może przede wszystkim) wiedzieć, że z roku na rok (a może nawet miesiąca na miesiąc) coraz częściej użytkownicy korzystają z wyszukiwania interesujących treści, produktów, usług za pośrednictwem urządzeń mobilnych. Jeśli chcesz by stali się Twoimi klientami to musisz dać im taką szansę. Nie odbieraj im tej okazji tylko dlatego, że Twoja strona źle wyświetla się na smartfonie i zirytowani opuszczają Twój serwis.

Korzyści wynikające z optymalizacji strony internetowej

Jak widzisz korzyści wynikające z optymalizacji strony internetowej można by wymieniać długo. Niewątpliwie są one jednak bardzo znaczące i trudno obok nich przejść obojętnie. Nie wolno lekceważyć tak ważnego aspektu jak optymalizacji SEO WWW, ponieważ bez niej nie jesteś w stanie wykorzystać pełnego potencjału Twojej strony, Twojego biznesu.

Brak optymalizacji SEO powoduje utratę wielu potencjalnych klientów. Co więcej, Twoja strona będzie źle traktowana przez Google, a to zaważy na jakości pozycjonowania strony.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *