Jak pisać opisy produktów, żeby sprzedaż wzrosła?

opisy-produktów-do-sklepu-internetowego-1280x672.jpeg

Możesz się z tym zgadzać lub nie, ale prawda jest taka, że odpowiednio napisane opisy produktów w sklepie internetowym znacząco wpływają na wielkość sprzedaży. 

Aby ta sprzedaż była jak najwyższa musisz zadbać nie tylko o świetną jakość zdjęć, optymalizację SEO i działania takie jak pozycjonowanie czy inne formy reklamy w Internecie. Równie silny wpływ na podjęcie decyzji o zakupie przedmiotu ma jakość opisu. Niestety wielu przedsiębiorców wciąż nie dostrzega tej zależności, a potem dziwi się, że ich przychód ze sklepu internetowego jest na niższym poziomie niż zakładali…

Opis produktu czyli sztuka dla sztuki

Wielu sprzedawców traktuje opisy produktów jako zło konieczne, element sprzedaży, z którym trzeba się uporać, ale jest w ich mniemaniu praktycznie zbędny. Komu chciałoby się tworzyć setki, a nawet tysiące opisów produktów, podczas gdy to “tylko zwykła informacja nie mająca większego wpływu na sprzedaż”.

Nic bardziej mylnego! Opis produktu ma bardzo duże znaczenie dla sprzedaży, nawet jeśli konsument produkt zna.

Zauważ, że większość osób tworząc opis produktu w sklepie internetowym powtarza gotowe schematy. A to skopiowana specyfikacja techniczna, a to informacje powielone z innego sklepu bądź aukcji internetowej. Zero inwencji twórczej, zero kreatywności.

Czy takie opisy produktu to coś złego?

Nie, opis produktu, który zawiera specyfikację techniczną czy główne cechy nie nosi znamion złego opisu. Trzeba przecież przedstawić konsumentowi takie informacje, choćby z czystego “obowiązku”.

Jeśli jednak na tym kończysz opis produktu w sklepie internetowym to na pewno nie wykorzystujesz potencjału by Twoja sprzedaż była większa. Zapewne sprzedasz produkt “już przekonanym” klientom, którzy wybrali Twoją ofertę. Nie przekonasz jednak do zakupu ludzi, którzy w ogóle wahają się czy kupić ten produkt. Co zatem zrobić by opis produktu sprzedawał, a nie tylko istniał, żeby istnieć?

Efektywne opisy produktów do sklepu internetowego

Efektywne opisy produktów do sklepu internetowego to takie opisy, w których prócz specyfikacji technicznej, cech przedstawisz korzyści. I zauważ, że znaczna część osób tych korzyści nie potrafi odkryć myląc je z cechami. Na przykład najnowsza karta graficzna w laptopie nie jest korzyścią, jest cechą. W tym wypadku korzyścią jest możliwość gry w najnowsze gry, na najwyższych ustawieniach.

Jeśli uda Ci się dodać (do cech, specyfikacji technicznej) korzyści wynikające z produktu do Twoje opisy w sklepie internetowym zyskają niepowtarzalną jakość, a także zwiększą sprzedaż.

Możesz spróbować stworzyć takie opisy samemu, ale jeśli nie czujesz się na siłach, chcesz żebym to ja wyeksponował korzyści zwiększające sprzedaż w Twoim sklepie internetowym to po prostu zobacz moją ofertę Copywritingu klikając tutaj.

Co jeszcze ma znaczenie dla sprzedaży?

Pamiętaj, żeby oprócz dobrego opisu produktu, który będzie najeżony korzyściami warto zadbać o profesjonalne zdjęcia, dzięki którym sprzedaż wzrasta.

Nie bez znaczenia pozostaje komfort użytkowania sklepu internetowego (UX), jego przejrzystość, poprawność działania formularza kontaktowego czy składania zamówienia.

Każdy z tych elementów buduje solidne fundamenty do udanego biznesu internetowego i powinieneś zadbać o wszystkie z nich by wycisnąć maksimum z potencjału Twojej oferty.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *