Jak napisać efektywną treść na stronę firmową

treść-na-stronę-internetową-1280x705.jpg

Piszesz treść na stronę internetową, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Lepiej dobrze się zastanów, bo przecież od tego co “wystukasz” na klawiaturze zależeć będzie zainteresowanie potencjalnych klientów.

Lanie wody, opisywanie 15-letnie historii firmy czy banały, które nie interesują użytkownika to powszechne błędy popełniane przez twórców treści na strony WWW. Pamiętaj – lepiej pisać mało i konkretnie niż tworzyć sztukę dla sztuki i zniechęcać użytkowników do zapoznania się z Twoją ofertą.

W tym wpisie bardziej niż na blogach, magazynach czy portalach informacyjnych, chciałbym się skupić na firmowych stronach internetowych – wizytówkach, stronach sprzedażowych. Innymi słowy skupię się na tym jak powinna wyglądać treść na stronę internetową o charakterze biznesowym.

Sprzedajesz? Pisz o korzyściach, nie zaletach.

Większość biznesowych stron WWW ma sprzedawać. Albo co najmniej powodować, że ktoś zainteresuje się (w moim przypadku) pozycjonowaniem strony, stworzeniem strony, kampanią marketingu szeptanego i korzystając z formularza kontaktowego zapyta o ofertę.

A więc chcesz sprzedawać na swojej stronie, ale nie wiesz jak ma wyglądać treść na taką stronę internetową? Przede wszystkim pisz o korzyściach, nie zaletach. Nie pisz o tym, że Twoja firma przeprowadzkowa ma “najnowszą flotę pojazdów, które spalają 15 litrów na 100 km, są eko, a pracownicy mili”. Lepiej napisz “Przeprowadzki do 200 km za 500 zł w 24 godziny”. Ludzie szukają odpowiedzi na swoje problemy, a nie opowieści o tym “jaka to Twoja firma nie jest super”.

Pisz o Mnie, nie o sobie.

Nie obchodzi mnie, że “Firma X istnieje na rynku od 1999 roku i w tym czasie zatrudniła 55 osób, a swoje produkty i usługi oferuje w 4 krajach, gdzie dzięki doświadczeniu może zapewnić najwyższą jakość”. Co za bzdura i nuda! Lepiej napisz “Dostaniesz najlepszy produkt w najwyższej jakości z gwarancją zadowolenia. Jesteśmy tego pewni, bo działamy już 20 lat!”.

Jedną z podstawowych zakładem każdej biznesowej strony internetowej jest sekcja “O mnie”, “O nas”, “O firmie”. Zwał jak zwał. Kiedy piszesz treść na stronę internetową dla tej konkretnej zakładki skup się na tym co użytkownik zyska dzięki Twojej ofercie, A NIE historii swojej firmy.

Pozwól mi się z Tobą skontaktować

To co powinno (a właściwie musi) znajdować się na Twojej stronie internetowej to formularz kontaktowy, za pomocą którego zainteresowani klienci mogą zadać Ci pytania, poprosić o ofertę. Nie ma wiele filozofii w kontekście treści do formularza kontaktowego – po prostu w miły sposób zachęć do wysłania zapytania.

Pokaż mi gdzie jesteś

Treść na stronę internetową może zawierać mapkę Google, która pokaże Twoim klientom gdzie znajduje się firma. Dzięki temu mogą ją odwiedzić, zobaczyć produkty “na żywo” czy porozmawiać o usługach.

Ten element strony internetowej nie jest wymagany, szczególnie gdy tak (jak na przykład ja) świadczysz usługi on-line i nie oferujesz fizycznych produktów.

Odpowiedz na pytania, wątpliwości

Zanim ktoś złoży zamówienie (a nawet zapytanie) na Twojej biznesowej stronie internetowej, będzie musiał pozbyć się wątpliwości. A tych (szczególnie nowi klienci, którzy jeszcze nie korzystali z Twojej oferty) będą mieli całkiem sporo. Od wahań co do zaufania, do bardziej konkretnych pytań o wybraną ofertę.

Tworząc treść na stronę internetową powinieneś przewidzieć miejsce, w którym odpowiesz na najczęściej zadawane pytania (FAQ). Dzięki temu “automatycznie” odpowiesz na wiele maili, ale też wzbudzisz większe zaufanie potencjalnych klientów.

Pisz ciekawie, pokaż dlaczego warto z Tobą pracować

Zapomnij o laniu wody, skup się na konkretach i interesujących treściach. Możesz pokazać swoją firmę “od kuchni”, wrzucić zdjęcia firmowe, a także ciekawostki “z życia firmy”. Takie informacje nie tylko interesują potencjalnych klientów, ale także wzmacniają zaufanie do firmy.

Treść na stronę internetową

Treść na stronę internetową jest kluczowym elementem powodzenia biznesu. Odpowiednio napisana nie tylko buduje zaufanie, ale też zachęca do skorzystania z oferty. To właśnie dlatego musisz przyłożyć się bardzo rzetelnie do stworzenie zachęcającej treści. Kiedy to zrobisz to przeczytaj ją raz jeszcze, po raz drugi, po raz trzeci – za każdym razem możesz wpaść na kilka pomysłów “co zmienić by było lepiej”.

Być może chcesz, żebym to ja stworzył treść na Twoją stronę WWW? Jeśli tak to kliknij tutaj.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *