Czy warto prowadzić firmowy Fanpage?

strona-na-Facebooku.png

Masz firmę i zastanawiasz się czy prowadzenie Fanpage na Facebooku to konieczność, okazja, a może zło konieczne? Synonimem obecnych czasów stała się moda, a właściwie konieczność posiadania strony na Facebooku. Nie ważne czy oferujesz pozycjonowanie WWW, sprzedajesz ubrania przez Internet czy masz pizzerię lub zakład wulkanizacji opon. Powinieneś posiadać stronę swojego biznesu na Facebooku. Ale czy naprawdę warto?

I tak, i nie. Jeśli wiesz jak prowadzić stronę na Facebooku to możesz zyskać bardzo wiele. Jeśli jednak zrobisz stronę na Facebooku i nieodpowiednio ją poprowadzisz to Twój biznes może stracić wiele, a nowych klientów zliczysz na palcach jednej ręki.

Strona na Facebooku – po co to komu?

Generalnie większość osób uznaje, że strona na Facebooku to źródło pozyskiwania nowych klientów. Wychodzi się z założenia, że “wszyscy mają fejsa”, więc szkoda byłoby nie skorzystać z takiego kanału i nie spróbować pozyskać ruchu z FB. Najbardziej rozpoznawalny serwis społecznościowy świata wykorzystywany jest jako kanał marketingowy, pozwalający komunikować się z klientami (tymi obecnymi, jak i przyszłymi).

Jasne, z Facebooka korzystają ludzie z całego świata, a sam portal stanowi niemal niewyczerpalne źródło (potencjalnych) klientów, ale w rzeczywistości aby były z tego wymierne efekty trzeba sporo się natrudzić.

Uruchomienie strony na Facebooku nie wymaga miesięcy przygotowań, jednak rozkręcenie Fanpage to już zupełnie odmienna bajka. Pozyskiwanie fanów wcale nie jest tak łatwe jak może się zdawać, a wtedy łatwo o zaniedbania. Zaniedbany Fanpage na Facebooku to prawdziwe hara-kiri dla firmy. Trafiając na zaniedbany Fanpage od razu w głowie rodzą nam się przeświadczenia “ta firma już nie istnieje” “nie warto korzystać z ich oferty” “nie mają nic ciekawego do zainteresowania”.

Prowadzenie Fanpage

Jak więc widzisz prowadzenie Fanpage to zupełnie coś innego niż samo uruchomienie strony na Facebooku. Jeśli decydujesz się na to by uruchomić fanpage na Facebooku to musisz być świadomy i gotowy na obowiązki. Publikowania treści, odpowiadania na komentarze, wiadomości. Warto zastanowić się czy masz plan (długofalowy) na Fanpage. Czy potrafisz wymyślić kilkadziesiąt, a może kilkaset pomysłów na posty, które będą na Fanpage publikowane?

Jednym z zasadniczych błędów przy prowadzeniu Fanpage jest umieszczanie (TYLKO!) treści sprzedażowych i reklamowych. Takie mogą zainteresować (co najwyżej) Twoich obecnych klientów – a to chcą skorzystać z promocji, a to już są przekonani do produktu. Nikogo jednak nie będzie interesował “rabat 30% na produkt X” jeśli ta osoba nie zna produktu X ani Twojej firmy!

Na fanpage trzeba publikować treści wartościowe, interesujące użytkowników. Wcale nie musi to być wyniosły poradnik “Jak pozycjonować stronę internetową do Google TOP10 przy użyciu technik White SEO w 45 dni”. Czasem może to być śmieszny obrazek (związany z profilem działalności), ale musi być interesujący dla TWOJEJ GRUPY ODBIORCÓW. Pamiętaj – zamieszczając treści na swoim fanpage nie skupiaj się na sprzedaży ani nadmiernej reklamie.

Fanpage powinien być narzędziem komunikacji i budowania relacji z Twoimi (potencjalnymi) klientami. Sprzedaż jest “efektem ubocznym” Twoich działań na fejsbukowej stronie.

Fanpage na Facebooku to niebezpieczeństwo

Ci, którzy wykazują się słomianym zapałem na prowadzeniu Fanpage mogą tylko i wyłącznie stracić. Zapewne wiele razy mogłeś trafić na taką stronę na Facebooku gdzie ostatni post był sprzed kilku tygodni (a nawet miesięcy!). Jak taką stronę może postrzegać użytkownik? Wyobraźmy sobie, że zainteresowany klient trafia na Twoją stronę internetową, ale przed zakupem chce sprawdzić opinie na Twoim Fanpage. A tam post sprzed 60 dni… Co sobie pomyśli? “Ta firma już nie istnieje.” “Chyba nie warto.”

Pamiętaj – Fanpage na Facebooku to niebezpieczeństwo jeśli nie będziesz aktywnie nim zarządzać. Publikować treści, wywoływać do akcji użytkowników, dodawać zdjęcia, pisać co dzieje się w Twojej firmie. Strona na Facebooku wymaga rzetelnej, SYSTEMATYCZNEJ pracy. W przeciwnym wypadku okaże się nie tylko fiaskiem, ale może wywołać odwrotne do pożądanych skutki.

Jak skutecznie prowadzić Fanpage na Facebooku

Chcesz wiedzieć jak skutecznie prowadzić Fanpage na Facebooku? Moja rada jest następująca:

  • dodawaj treści systematycznie
  • publikuj ciekawe artykuły
  • udzielaj porad na branżowych grupach
  • odpowiadaj na komentarze i wiadomości
  • zachowaj profesjonalizm, nie kłóć się z użytkownikami
  • naucz się przyznać do błędu (i ewentualnie przepraszać)
  • twórz skuteczne kampanie reklamowe

Łatwo powiedzieć, ciężej zrobić, tym bardziej jeśli będziemy pamiętać jak ważna jest systematyczna praca z Fanpagem.

Możesz również zlecić mi prowadzenie Fanpage na Facebooku, a ja rozkręcę Twoją stronę, pozyskam fanów, klientów i uaktywnię społeczność do komentowania, likeowania i mówienia o Tobie!


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *