7 oznak dobrej strony internetowej

strona-www-1280x851.jpeg

Strona WWW to wizytówka o którą musisz dbać. Jak wiesz pierwsze wrażenie robi się tylko raz, a zatarcie złej opinii jest ciężkie. Użytkownik, który trafi na Twoją firmową stronę internetową może opuścić ją w niecałą sekundę. I nie będzie się przy tym wahał ani chwili dłużej jeśli strona wygląda nieestetycznie, nie działa, długo się wczytuje.

Twoja konkurencja jest ogromna więc nie licz na to, że jakikolwiek Internauta będzie czekał aż strona się załaduje czy doszukiwał się informacji ukrytych “gdzieś na szarym końcu”. Dziś nikt nie zaakceptuje strony internetowej o wyglądzie z poprzedniej epoki. A więc jak rozpoznać dobrą stronę WWW? Jakie są oznaki dobrej strony WWW?

Wszystko widoczne na pierwszy rzut oka

Nie ma nic gorszego niż (zainteresowany) Internauta, który trafia na Twoją stronę internetową, ale nie znajduje produktu czy usługi, która go interesowała i szybko opuszcza stronę WWW.

Owszem – możesz oferować tę usługę, ten produkt – i to w bardzo dobrej cenie – jeśli jednak kluczowe informacje nie są widoczne na pierwszy rzut oka to użytkownik prawdopodobnie opuści Twoją stronę internetową.

Nie stawiaj na natłok informacji, ale na konkrety. Jeśli chcesz wdawać się w szczegóły to porusz te kwestie później, na dalszych podstronach WWW lub nawet w bezpośredniej korespondencji z klientem.

Ważne by wszystko było widoczne na pierwszy rzut oka. By użytkownik, który trafia na Twoją stronę WWW znalazł to co chce kupić, przeczytać, zobaczyć.

Spójrz na moją stronę główną klikając tutaj. Jak widzisz pierwsze co Internauta dostrzega to informacja o mojej ofercie:

Szczegóły konkretnej oferty poruszam na podstronach. Zwróć jednak uwagę, że cały czas skupiam się na konkretach, nie piszę niczego co w tym momencie mogłoby być dla użytkownika zbędną informacją.

Schludny wygląd strony internetowej

Jesteśmy wzrokowcami, estetami i choć niektórym mogą nie przeszkadzać “świecące choinki” czy archaiczny wygląd strony WWW to jednak dla ponad 90% użytkowników będzie to wystarczający argument za tym, żeby opuścić stronę internetową.

Żaden biznes, a nawet żadna działalność non-profit (choćby prowadzenie bloga hobbystycznego) nie przyniesie Ci sukcesu i radości jeśli nie będzie dostatecznego ruchu na stronie. Jednym z podstawowych warunków by taki ruch powstał jest estetyczny i nowoczesny wygląd strony WWW.

Wprawdzie kanony piękna są różne, a o gustach się nie dyskutuje to jednak obecnie panuje tendencja do wykonywania białych, jasnych stron WWW, w których wszystko jest “czarno na białym”.

Responsywność RWD strony WWW

Responsywność (RWD) strony WWW to nic innego jak poprawne działanie strony na komputerze, tablecie, smartfonie i innych urządzeniach przenośnych. Obecnie każda strona WWW powinna być RWD z dwóch powodów:

  • z dnia na dzień wzrasta ruch z urządzeń mobilnych – coraz więcej osób przegląda w ten sposób stron internetowe, ale również za pośrednictwem smartfona czy tabletu dokonuje zakupów
  • Google ocenia strony internetowe pod tym kątem – te, które NIE SĄ RWD mają bardzo małe szanse na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce internetowej

Konkluzja jest taka, że jeśli Twoja strona WWW nie jest responsywna to ucierpi na tym wielkość ruchu na Twojej stronie (w przyszłości kiedy Google jeszcze bardziej nasili znaczenie responsywności), konsekwencje będą jeszcze poważniejsze.

Tutaj możesz wykonać test optymalizacji mobilnej i sprawdzić czy Twoja strona działa poprawnie na urządzeniach mobilnych.

Jak widzisz moja strona poprawnie wyświetla się na tych urządzeniach.

responsywne strony internetowe

Optymalizacja SEO

Optymalizacja SEO ma niebagatelne znaczenie przede wszystkim w kontekście pozycjonowania strony internetowej. Dobrze zoptymalizowana strona ma znacznie większe szanse na zajęcie kluczowych pozycji w Google. A co podlega optymalizacji? Między innymi są to:

  • grafika na stronie (atrybuty alt)
  • materiały video
  • tytuł strony
  • nasycenie słowami kluczowymi
  • nagłówki H1-H7
  • meta description
  • linkowanie zewnętrzne
  • linkowanie wewnętrzne

Strona działa poprawnie

Być może wydać Ci się to abstrakcjom, ale bardzo często (i to nawet w przypadku dużych firm) zdarza się, że strona WWW działa nieodpowiednio. A to formularz kontaktowy nie pozwala przesłać zapytania o ofertę, a to grafika się nie wyświetla. Bardzo bolesne w skutkach okazuje się niewłaściwa praca skryptu odpowiedzialnego za składanie zamówień (użytkownik chce coś kupić, ale strona nie działa i zakup nie może zostać dokończony).

Przyczynami są najczęściej błędy techniczne (które wcześniej mogły zostać niezauważone). Nie każdy kontroluje swoją stronę internetową dostatecznie często – a szkoda, bo wiele biznesów na tym traci.

Raz na jakiś czas warto przeprowadzić samodzielny audyt WWW i sprawdzić czy wszystko działa poprawnie, a także przemyśleć czy nie da się zrobić czegoś lepiej, treści nie wymagają zaktualizowania.

Odpowiednia szybkość wczytywania się strony internetowej

W narzędziu Google do sprawdzania szybkości wczytywania się strony internetowej możesz sprawdzić jak szybko (lub wolno) Twoja strona internetowa wyświetli się użytkownikowi.

Podobnie jak w przypadku responsywności, również ten aspekt ma dwa znaczenia:

  • jeśli strona wczytuje się wolno to użytkownik po prostu ją opuści,
  • jeśli strona wczytuje się wolno to negatywnie wpływa na efekty pozycjonowania WWW.

Im większy serwis tym trudniej zadbać o szybkie wczytywanie się strony, niemniej jednak warto (w miarę możliwości) optymalizować tę prędkość by lepiej zostać ocenionym przez Google.

Profesjonalne grafiki

Wprawdzie jakość grafik jakie zamieszczasz na stronie internetowej nie jest jakkolwiek oceniana przez Google, ale przez użytkowników jak najbardziej. Zbyt małe grafiki, nieprofesjonalne, pikseloza to najczęstsze objawy tego problemu. Problemu, który sprawia, że większość użytkowników opuści taką stronę WWW traktując jako mało godną zaufania, brzydką.

Strona WWW

Strona WWW, którą dla Ciebie stworzę spełni wszystkie wyżej postawione wymagania. Zdaję sobie sprawę jak ważny jest odpowiedni wygląd, to by strona była schludna, estetyczna i nowoczesna. Przyciągała (a nie odtrącała) klientów. Nie pomijam aspektów SEO, tak ważnych w kontekście pozycjonowania WWW.

Dbałość o takie szczegóły jak responsywność WWW, szybkość działania i profesjonalne grafiki zapewnia, że Twoja strona internetowa będzie wyjątkowo udaną wizytówką biznesu. Zobacz moją ofertę stron internetowych.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *