Marketing szeptany w Internecie: 6 korzyści, które zrobią wrażenie

skuteczna-kampania-marketingu-szeptanego.png

Marketing szeptany w Internecie to jedna z częściej wykorzystywanych form reklamy. Zachęca stosunkowo niskim kosztem przeprowadzenia takiej kampanii, szybkimi i wymiernymi efektami. Przeciwnicy buzz marketingu (bo tak z angielskiego nazywany jest marketing szeptany) twierdzą, że efekty są bardzo słabe i nieopłacalnym jest inwestowanie w ten rodzaj reklamy internetowej. Czy słusznie?

Aby spróbować odpowiedzieć na to pytanie, zastanówmy się jakie korzyści przynosi kampania marketingu szeptanego w Internecie, a potem pomyślmy dlaczego “dla większości efekty są niezadowalające”.

Pozyskasz nowych klientów

Dzięki marketingowi szeptanemu w Internecie, możesz pozyskać nowych klientów. Wpisy umieszczone na forach, Youtube czy nawet mediach społecznościowych mogą skusić ludzi do zapoznania się z Twoją ofertą. Jeśli ta jest zachęcająca, a produkt warty uwagi to zwiększysz sprzedaż.

Oczywiście aby tak się stało trzeba zamieszczać odpowiednio napisane posty, w odpowiednich do tego miejscach. Kiedy tak się stanie pozyskasz nowych klientów, a przecież o to, koniec końców, chodzi w każdej formie reklamy, prawda?

Marketing szeptany zwiększa świadomość

Wzrost sprzedaży jest najbardziej zadowalającym efektem kampanii marketingu szeptanego, ale ten rodzaj reklamy to również doskonała forma na rozreklamowanie nowego produktu, usługi, które nie są jeszcze znane. Kiedy “ludzie o czymś mówią na okrągło” to zainteresowanie produktem rośnie “z czystej ciekawości”.

Jeśli więc Twoja kampania marketingu szeptanego będzie szeroko zakrojona, to łatwo uda Ci się wypromować produkt.

Polepszysz opinie

Teoretycznie mówi się: “nie ważne jak o nas mówią, ważne że mówią”. I choć jest w tym trochę racji, to jednak nie sposób ukryć, że negatywne opinie znacząco wpływają na zmniejszenie się sprzedaży.

Pozytywne relacje z klientami, pochlebne recenzje produktu czy usługi sprawiają, że kolejni klienci będą mieli znacznie mniejsze opory przed podjęciem decyzji o zakupie. Dzięki marketingowi szeptanemu możesz łatwo szerzyć pozytywne opinie.

Działa jak wirus, ma dużą skalę działania

Trafnie napisany post wywołuje dyskusje, która może toczyć się bez Twojego udziału. Wyobraź sobie, że piszesz jeden ciekawy, interesujący, intrygujący post, w którym “przemycasz” reklamę swojego produktu. Jeśli uda Ci się wywołać lawinową dyskusję to setki, a nawet tysiące osób, które wezmą udział w tej wymianie zdań zapozna się z Twoją ofertą. Jeden post, tak wiele potencjalnych nowych klientów…

Marketing szeptany w Internecie jest tani

Stosunkowo kampanie marketingu szeptanego w Internecie są tanie. Oczywiście ostateczna cena zależy m.in. od ilości wpisów, ich długości czy innych ustaleń pomiędzy zleceniodawcą, a zleceniobiorcą. Jednak mimo wszystko buzz marketing jest tani, bowiem zaledwie kilka wpisów po koszcie kilkunastu złotych może wywołać sprzedaż jakiej nikt się nie spodziewał. Wszystko zależy jednak od jakości marketingu szeptanego…

Szybko zobaczysz efekty

Marketing szeptany to jedna z tych form reklamy, które przynoszą najszybsze efekty. Dziś napisane posty na kilku forach od razu zostaną przeczytane. Jeśli zainteresują czytelników, ci trafią na Twoją ofertę, a ta z kolei może przekonać ich do zakupu. Internetowy buzz marketing daje bardzo szybki odzew.

Jak przeprowadzić skuteczną kampanię marketingu szeptanego

Wspomniałem na początku tego artykułu, że spora część osób uważa marketing szeptany w Internecie za mało skuteczny i nieopłacalny (nawet jeśli ta kampania jest tania). Takie poglądy wynikają zapewne z tego, że większość zleceniodawców korzysta z najtańszych usług. Czym się to kończy?

Zleceniobiorca pisze kilka postów “na jedno kopyto” (mimo, że zlecenie obejmuje napisanie 100 postów). Kopiuje je metodą “kopiuj wklej” i umieszcza na “obojętnie jakich” forach.

Aby kampania marketingu szeptanego była skuteczna, musi zostać ukierunkowana na określoną grupę odbiorców. Rzetelne, profesjonalne wpisy bez nachalnej reklamy powinny trafiać w miejsca gdzie potencjalni klienci przebywają. Posty o biurze rachunkowym umieszczone na forum sportowym raczej nie przyniosą wymiernych efektów, nawet jeśli dziennie korzysta z tego forum 50 000 osób…

Zapamiętaj!:

  • rzetelne, profesjonalne posty bez nachalnej reklamy
  • określenie grupy odbiorców
  • odszukanie miejsc gdzie można dotrzeć do tej grupy odbiorców

Tak niewiele, a tak sporo potrzeba do zrealizowania skutecznej kampanii marketingu szeptanego. Jeśli zależy Ci na efektach, a nie “gołych liczbach postów” to skorzystaj z mojej oferty marketingu szeptanego tutaj.

 


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *